onsdag 16 mars 2011

Att vara i tid till bussen

Många vet redan, några vet inte alls. Jag är personen som alltid kommer till bussen precis i tid! Busschaufförerna brukar stanna och vänta på mig när de ser mig springa. Ja ni läste rätt, jag springer till bussen varje dag. Ibland tittar folk lite konstigt på en när man kliver in där i bussen röd om kinderna och helt slut efter en springtur till bussen. Men jag bryr mig inte om folket, jag hann i alla fall med bussen. Men så kommer de dagar då man faktiskt missar bussen, alla busschaufförer är inte lika snälla. Man inser att man kommer bli försenad till lektionen. Men hur många bussar jag än missat hinner jag oftast till klassrummet innan läraren känner för att sätta frånvaro på folket som inte är där. Idag var en dag då jag kom i väldigt god tid till bussen. I hela FEM minuter stod jag och väntade på den, de blåste och var rysligt kallt. Då insåg jag att det nästan är bättre att inte gå i tid till bussen. För det är faktiskt väldigt jobbigt att stå o vänta på bussen när det är kallt ute.

Så varför skrev jag nu detta i bloggen? De ni, de kan ni fundera över. Det vet jag nämligen inte själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar